15. 11. 2016

Babička | | Filmová i knižní recenze v jednom

"Anotace z mé hlavy - můj rozbor"
Výsledek obrázku pro libuse safrankova babickaDrama se odehrává v Krkonoších. Babička si žije spokojeným životem ve své skromné chaloupce do té doby, než ji přijde dopis od nejstarší dcery Terezky, aby se k nim babička nastěhovala. Babička váha, ale nakonec je pro. Seznamujeme se s jejími vnoučaty. Především s krásnou a inteligentní Barunkou. Babička dětem vypráví své vzpomínky na císaře Josefa II.. jak se sním setkala a on ji poté věnoval tolar...
 V druhé řadě se seznamujeme s příběhem Viktorky, místní "podivínky". Viktorka je tmavovlasá místní děva, které se každý tak trošku bojí. Můžou za to její hrůzostrašné vzpomínky, které se ji uchovali v hlavě. Viktorka nemluví,pouze se usmívá od ucha k uchu . Je velmi plachá. No a také v knize vystupuje kněžna, ke které budou děti s babičkou chodit na návštěvy...
Bohužel děti stárnou, babička stárne a už si pro ni pomalu,ale jistě jde zubatá..

Kniha je mou srdcovkou stejně jako filmové zpracování. Nejvíce mně zaujal Viktorčin příběh, je pravda, že ve filmu je až strašidelná, ale v knize je vylíčena moc pěkně. Mou nejoblíbenější postavou je samozřejmě Barunka. Je to krásné, inteligentní děvče,které si nejde nezamilovat. Lepší herecký výkon ze sebe Libuška Šafránková či Nataša Tanská dát nemohly.
foto
Nataša Tanská

Přesto, že je kniha napsána v 19. století, tak je dosti čtivá! Celkově všechny Boženy knihy. Staročeština tam sice je, ale čte se dobře. Podle mého babička patří mezi nejlepší české klasiky všech dob. Kniha paří na můj seznam deseti nejlepších knížek za celý život. Četla jsem ji již dvakrát a ne naposled!

Moc knížku doporučuji, kord jestli ji máte na seznamu povinné či doporučené četby, vy kteří méně čtete, se určitě podívejte na film. Jsou dvě verze. Jedna tuším z roku 1940, ta druhá z roku 1971. Ta starší je, ale pochopitelně černobílá. Mám takový pocit, že je jeden z filmů i na Youtube.

Knihu hodnotím 100% - 5/5

Četli jste knihu? Jaký máte názor vy?
Podělte se se mnou do komentářů! :)